بیو ایمپلنت استخوانی از منشاء آلوگرافت (سنوبن)

توصیف محصول سنوبن:

CenoBone  بیوایمپلنت استخوانی با منشا آلوگرافت می باشد. که با اشکال متنوع شامل : پودر ، چیپس، کراشد ، کیوب، بلوک و … در حجم های مختلف و به صورت مینرالیزه، دمینرالیزه ، کورتیکال، کنسلوس و کورتیکو کنسلوس جهت پیوند استخوان انسانی ساخته شده است .

تمام مراحل تولید  این محصول براساس  استاندارد های بین المللی  در کلین روم های  کلاس 10 تا 1000 انجام می گیرد .  طی پروسه  تولید با انجام  فرآیند های  شیمیایی و روشهای  مهندسی نسج ، بافت ها آسلولار شده و  هرگونه  عامل آلرژن و تحریک کننده سیستم ایمنی بدن میزبان از آنها  حذف می گردد.

اهدا کنندگان استخوان دقیقا از لحاظ  تاریخچه زندگی و سابقه پزشکی  چک شده و  مورد معاینات دقیق بالینی  و پزشکی  قانونی قرار می گیرند . کشت های میکروبی متعدد از  محل برداشت ، نسج برداشت شده و  کلیه مراحل تولید گرفته می شود و از نمونه سرم اهدا کننده آزمایشات کامل سرولوژی به روش های PCR-ELISA به شرح زیر انجام می شود:

 HIV 1 & 2 Antibody and Antigen
HCV Antibody
HBs Antigen
HBC Antibody
HTLV 1 & 2 Antibody
RPR Syphilis

استریلیتی محصول در خط تولید،  توسط تست های متعدد  میکروبیولوژی چک شده و کیفیت نهایی محصول توسط آزمایش های متعدد بیولوژیک و بیو مکانیک مورد ارزیابی قرار می گیرد  سپس محصول نهایی بسته بندی شده ، لئوفلیزه می گردد و جهت استریل سازی، تحت تاثیر  پرتودهی گاما با دوز   15 تا 25  کیلو گری قرار  می گیرد. تمامی  این مراحل توسط متخصصین کنترل کیفیت به عنوان واحدی  مستقل، بررسی و پس از تایید ، مجوز فروش محصول صادر می گردد.
 
روش استفاده از CENOBONE (سنوبن):
1- باز کردن بسته بندی تحت شرایط استریل:
بسته بندی  پیپر نایلون(paper nylon) خارج ویال را باز کرده و ویال را به محیط استریل منتقل نمایید . در مورد بسته بندی غیر ویال، فویل آلومینیومی خارجی را بازکرده و بسته استریل داخلی را به یک محیط استریل منتقل نمایید.تکنیک های استریل را برای انتقال محتویات داخل بسته به محیط استریل به کار بگیرید.
2- تخلیه داخل ظرف استریل:
مطابق شکل درب فلزی ویال را باز کنید درپوش لاستیکی را از درب ویال بردارید و محتویات ویال را در یک دیش استریل خالی نمایید. در مورد بسته بندی غیر ویال ، پیپر نایلون بسته بندی غیر ویال را با یک قیچی استریل بریده ، محتویات آنرا داخل یک دیش استریل خالی نمایید. 
3- ری هایدریشن (REHYDRATION):
به تناسب محتویات ویال یا  پیپرنایلون ، مقداری خون بیمار یا سرم فیزیولوژیک  روی آن بریزید . بعد از 30 دقیقه می توانید آن را برای پیوند استخوان استفاده نمایید.
 
محصول پر کننده سنوبن با این پروسه افزایش حجم پیدا می کند بنابراین اگر زمان کافی جهت Rehydration  این محصول را ندارید بعد از پیوند آن از بخیه های سفت استفاده نکنیددر صورت امکان از Loose Fitting Suture  استفاده کنید.
 محصولات باید هر چه سریعتر بعد از ری هایدریشن استفاده شوند. اگر قرار باشد محصول  بیش از 2 ساعت پس از این پروسه نگهداری شود ، بایستی  در یک ظرف آسپتیک در دمای 1 تا 10 درجه سانتیگراد ،حداکثر تا 24 ساعت در یخچال قرار گیرد.
 
توجه : این محصول فقط برای استفاده یک بیمار می باشد.در مواردی که قسمتی از محصول باقی مانده و مورد استفاده واقع نشده ، حتما باید باقیمانده را دور بریزید. به همراه هر محصول تعدادی لیبل بارکد  به منظور ردیابی گیرنده  ، در بسته بندی  موجود  می باشد.خواهشمند است یک عدد آن را به پرونده بیمار بچسبانید و یک عدد آن را به خلاصه پرونده، جهت ارائه به بیمار الصاق نمایید.
کاربرد  CENOBONE (سنوبن):
محصولات سنوبن جهت تحریک استخوان سازی  و ترمیم هرگونه نقص استخوانی و همینطور  اگمنتیشن (Augmentation)  هرگونه ایمپلنت مصنوعی در هر قسمت سیستم  اسکلتی بدن کاربرد دارند . بنابراین در مداخلات و اعمال جراحی وسیعی در حوزه های ارتوپدی، جراحی اعصاب، دندانپزشکی، پریودنتولوژی، جراحی دهان ، فک و صورت، گوش و حلق و بینی، پلاستیک ترمیمی و …. می توان از این محصولات جهت رفع نقایص هر  قسمت سیستم اسکلتی بدن بهره برد. بخشی از این جراحی ها  عبارتند از :
 
  • Open Fractures
  • Open Wedge Osteotomy
  • Bone Cysts
  • Tumorectomy
  • Traumas
  • Prosthetic Implant Augmentation
  • Cervical spinal  fusion
  • Thoracolumbar spinal Fusion
  • Corpectomy
  • Extraction Socket Preservation
  • Ridge Augmentation
  • Alveolar Ridge Expantion
  • Sinus Lift
  • Periodontal Defect Procedure
  • Distraction Osteogenesis
  • Repair Of Alveolar Bone Fenestration & Dehiscence due  to implant
  • Cleft Palate Repair
  • Oral & Maxillofacial Surgeries
  • Plastic Surgeries
  • Any other surgeries where Bone Graft needed
مزایای  استفاده  از CENOBONE:
قابل نگهداری در دمای محیط:
کلیه محصولات با نام CenoBone از منشأ آلوگرافت ، فریز درای شده و دارای قابلیت نگه داری در دمای محیط می باشند.  
قابلیت  جذب :
کلیه این محصولات کاملا دینامیک و قابل جذب  (absorbable) بوده و ظرف چند ماه  توسط استخوان خود بدن جایگزین می شوند.   
حفظ بافت سه بعدی استخوان :
تخاخل و بافت سه بعدی استخوان انسان  در این محصولات کاملا حفظ شده و دارای پروتئین های استخوان ساز (BMPs) جهت ایجاد خواص استئو اینداکتیو می باشند. 
 بهبود سریع :
مطالعات متعددی نشان داده اند که این محصولات نزدیکترین نتایج بالینی را در مقایسه با پیوند اتوگرافت داشته و در بسیاری از موارد پیگیری دراز مدت روند بهبود و پارامترهای ترمیم نسوج نرم و سخت در هنگام استفاده از محصولات آلوگرافت، کاملا مشابه اتوگرافت می باشد.
 فرآیند تحریک استخوان سازی (OSTEOINDUCTION):
آلوگرافت های استخوانی تنها آلترناتیوی برای اتوگرافت هستند که دارای پروتئین های استخوان ساز بوده  و هردو خاصیت اسئوکنداکتیو (Osteoconductive) و استئواینداکتیو (Osteoinductive)  را دارا می باشند. ثابت شده که هر دو این خواص جهت بهبود مناسب نقائص سیستم استخوانی بدن لازمند.
کاهش هزینه و زمان عمل جراحی:
استفاده از آلوگرافت های استخوانی نیاز به برداشتن استخوان اتوگرافت را از قسمت دیگر بدن مرتفع نموده  و باعث کاهش زمان و هزینه عمل جراحی می شود.
 عدم محدودیت حجم ، شکل و مقدار مورد نیاز :
آلوگرافت های استخوانی بر خلاف اتوگرافت محدودیتی از نظر حجم، مقدار و شکل استخوان مورد نیاز برای جراح ایجاد نمی کند و جراح می تواند از این محصولات به هر مقدار که لازم باشد در اعمال جراحی استفاده کند.  
 اجتناب از عوارض برداشت اتوگرافت :
مطالعات متعددی نشان داده اند که نرخ شیوع عوارض برداشت استخوان اتوگرافت در انسان بیش از 25 درصد می باشد این عوارض می توانند به صورت عمومی مربوط به محل برداشت استخوان مانند درد، خونریزی، عفونت ناشی از طولانی شدن زمان  عمل ، طولانی شدن زمان بستری در بیمارستان و …. بوده و یا به شکل ناخواسته به صورت اختصاصی  ایجاد شود مانند صدمه به اعصاب و عروق و یا اعضای داخلی.
کاربرد آسان :
کافی است این محصولات را با یک مایع فیزیولوژیک مانند سرم  فیزیولوژیک خون بیمار ، آسپیراسیون مغز استخوان و یا PRGF مخلوط کرده و همانند استخوان اتوگرافت بکار ببرید.
 
به بالای صفحه بردن