دستورالعمل دفریز کردن Ceno Tendon ( تاندون آلوگرافت کرایوپرزرو )

استاد ارجمند / همکار گرامی ، خواهشمند است جهت دفریز کردن سنوتندون ، دستور العمل ذیل را با دقت اجرا فرمائید :

1-برای اینکار احتیاج به یک ظرف استریل بزرگ حدود 5 لیتری و سه ظرف استریل کوچک حدود 500 میلی لیتری و حدود 5 لیتر سرم نرمال سالین سالین گرم شده ( حدود 40 سانتی گراد ) دارید.

2-حدود 3 لیتر سرم نرمال سالین گرم شده را داخل ظرف بزرگ استریل بریزید.

3- جعبه مقوایی سنوتاندون را از داخل فوم انتقال خارج کرده سپس فویل نقره ای رنگ حاوی سنو تندون را از داخل آن خارج نمائید و سطح خارجی آن را با ملایمت خشک کنید.

توجه : حتما دقت فرمائید که هنگام خارج کردن سنوتندون ، یخ خشک باید در داخل فوم انتقال موجود بوده و سنوتندون به حالت فریزر باشد. در صورتیکه سنوتندون به هر دلیلی به خودی خود فریزر شده باشد هرگز جهت پیوند مناسب نمی باشد.

4-قسمت بالای فویل نقره ای رنگ که با علامت مخصوص مشخص شده است را اسکراب کرده و با یک قیچی استریل از محل علامت مذکور به دقت ببرید.

5- پرستار سرکولر دو طرف فویل نقره ای رنگ را با دقت گرفته و پرستار اسکراب به کمک دو عدد کلامپ یا پنس کوخر استریل، کیسه شفاف استریل داخلی که حاوی سنوتندون می باشد را از فویل نقره ای خارج نمائید.

توجه : در این قسمت باید بسیار دقت شود که کیسه شفاف داخلی که استریل است آلوده نشود. حتی میتوان از پرستار سوم جهت کمک به حفظ استریلیتی این کیسه استفاده کرد پرستار سوم که دستکش استریل به دست دارد میتواند بین لبه های بریده شده فویل نقره ای رنگ فاصله ایجاد کند تا کیسه شفاف داخل آن بدون ریسک آلوده شدن خارج شود.

6- کیسه شفاف استریل حاوی سنوتندون را در داخل ظرف بزرگ استریل محتوی سرم گرم شده قرار داده ، کاملا غوطه ور نموده و به مدت 3 تا 4 دقیقه به آرامی تکان دهید.

7-یک لیتر سرم گرم دیگر به ظرف بزرگ محتوی کیسه استریل سنوتندون اضافه کرده ، دوباره به مدت 3 تا 4 دقیقه به آرامی تکان دهید و اجازه دهید که محتویات کیسه استریل سنوتندون کاملا دیفریز شود.

9-کیسه شفاف فوق را از ظرف مذکور خارج کرده سپس با یک قیچی استریل لبه این کیسه را باز کرده و کیسه داخل آن را به آرامی خارج کنید ( دقت نمائید همه این اقدامات استریل باشد )

9- کیسه داخلی استریل فوق را با یک قیچی استریل باز نموده و محتویات آن را داخل یکی از ظرف های استریل کوچک به صورت کامل خارج نمائید.

10- در صورت در دسترس بودن حدود 200 میلی لیتر مدیوم کشت ( RPMI یا M199) به محتویات این ظرف اضافه کرده و به مدت 4 دقیقه با تکان دادن ظرف به خوبی مخلوط نمائید. درغیراین صورت تاندون را از محتویات این ظرف خارج کرده و به ظرف دوم استریل که حاوی 500 میلی لیتر سرم گرم میباشد وارد نمائید و به مدت 2 دقیقه تکان دهید.

11- در این مرحله جراح شرایط تاندون را از لحاظ ظاهری و فیزیکی میتواند به دقت بررسی کند. در صورت مشاهده هر گونه مشکل ظاهری اعم از پارگی یا صدمات مشابه از تاندون جهت پیوند استفاده ننماید.

12- سپس تاندون را به ظرف سوم استریل که محتوی 100 میلی لیتر مدیوم کشت یا سرم است منتقل نمائید.

13- حدود 50 میلی لیتر از خون هپارینیزه ( گیرنده تاندون ) را به ظرف محتوی تاندون اضافه نمائید و تا زمان پیوند تاندون را در همین ظرف نگهداری نمائید.

14- اگر در این مرحله تاندون به سرعت پیوند نمی شود و تا زمان پیوند به گیرنده مدتی ( حداکثر 2 تا 3 ساعت ) وقت لازم است ظرف محتوی تاندون دفریز شده را تا زمان پیوند روی یخ قرار دهید.

15- در صورتی که جراح تمایل داشته باشد می تواند نمونه ای از تاندون را جهت حصول اطمینان از استریلیتی به آزمایشگاه جهت کشتهای میکروبیوژی ارسال کند.

توجه 1: مایع محتویات سنوتندون علاوه بر مدیوم های مغذی و محلول های محافظ انجماد ( Cryoprotectant) محتوی مغادیری از چند نوع آنتی بیوتیک می باشد. در صورتیکه بیمار شما سابقه حساسیت شدید به آنتی بیوتیک دارد خواهشمند است با متخصصین شرکت همانند ساز بافت کیش مشورت نمائید.

توجه 2: خواهشمند است هر گونه مشکل احتمالی مربوط به استفاده از سنوتندون را به شرکت پویا پزشکی آرون اعلام نمائید.

به بالای صفحه بردن