ممبران بیولوژیک با منشأ آلوگرافت (سنوممبران )

توصیف محصول سنو ممبران (CENOMEMBRANE):

 CenoMembrane  بیوایمپلنت با منشا آلوگرافت  بوده که از  بافت های پوست ، فاشیا ، پریکارد یا پرده آمنیوتیک،  در ضخامت ها و ابعاد مختلف ، توسط  شرکت همانند ساز بافت کیش تولید و  فرآوری می گردد .تمام مراحل تولید  این محصول براساس  استاندارد های بین المللی  در کلین روم های  کلاس 100 تا 1000 انجام می گیرد. 

طی پروسه  تولید با انجام  فرآیند های  شیمیایی و روشهای  مهندسی نسج ، بافت ها آسلولار شده و  هرگونه  عامل آلرژن و تحریک کننده سیستم ایمنی بدن میزبان از آنها  حذف می گردد. بافت کلاژن و دیگر عناصر حفظ شده در محصول، شرایطی بسیار مطلوب جهت جذب بیولوژیک بافت و ترمیم در محل کاشت را فراهم می نماید.

کلیه اهدا کنندگان دقیقا از لحاظ  تاریخچه زندگی و سابقه پزشکی  چک شده و  مورد معاینات دقیق بالینی  و پزشکی  قانونی قرار می گیرند . کشت های میکروبی متعدد از  محل برداشت، نسج برداشت شده و  کلیه مراحل تولید گرفته می شود و از نمونه سرم اهدا کننده آزمایشات کامل سرولوژی به روش های PCR-ELISA به شرح زیر انجام می شود:

HIV 1 & 2 Antibody and Antigen
HCV Antibody
HBs Antigen
HBC Antibody
HTLV 1 & 2 Antibody
RPR Syphilis
 
استریلیتی محصول در خط تولید،  توسط تست های متعدد  میکروبیولوژی چک شده و کیفیت نهایی محصول توسط آزمایش های متعدد بیولوژیک و بیو مکانیک مورد ارزیابی قرار می گیرد  سپس محصول نهایی بسته بندی شده، لئوفلیزه می گردد و جهت استریل سازی، تحت تاثیر  پرتودهی گاما با دوز   15 تا 25  کیلو گری قرار  می گیرد. تمامی  این مراحل توسط متخصصین کنترل کیفیت به عنوان  بخشی مستقل، بررسی و پس از تایید، مجوز فروش محصول صادر می گردد.
 
روش استفاده CENOMEMBRANE (سنوممبران)
فویل های محصول از نوع Easy Open بوده لذا عملیات سترون سازی جهت برش  برای این فویل ها لازم نبوده و تنها کافی است از جهت Shevron با دست توسط دستیار باز شده  و بسته استریل داخل به راحتی به جراح عرضه شود .
محصولات CenoMembrane در ضخامت های مختلف تولیده شده اند که هر کدام دارای  زمان جذب متفاوت و کاربرد های مخصوص خود می باشند. ممبران هایی که با ضخامت نازک 2/0 تا 6/0 میلی متر تولید شده اند قابلیت جذب سریع مایعات را دارند و می توانند بدون ری هایدریت کردن در محل مورد نظر استفاده شوند .
سایر ضخامت های  بیشتر از  6/0 نیاز به ری هایدریشن حداقل به میزان 10 دقیقه در محلول ایزواسمولار نظیر نرمال سالین را دارند.
پس از ری هایدریت شدن، آنرا با استفاده از پنس و با رعایت تکنیک های لازم بر روی محل مورد نظر قرار دهید.
توجه : این محصول را تنها برای یک بیمار مصرف نمایید. در مواردی که قسمتی از محصول باقی مانده و مورد استفاده واقع نشده، حتما باید باقیمانده را دور بریزید.
به همراه هر محصول تعدادی لیبل بارکد  به منظور ردیابی گیرنده ، در بسته بندی  موجود  می باشد. خواهشمند است یک عدد آن را به پرونده بیمار بچسبانید و یک عدد آن را به خلاصه پرونده، جهت ارائه به بیمار الصاق نمایید.
 
 
کاربرد  CENOMEMBRANE (سنوممبران )
سنوممبران به عنوان  ممبران (Membrane) در اعمال جراحی لثه و همچنین جهت   اگمنتیشن (Augmentation)  برای هر ضایعه یا نقص بافتی  کاربرد دارد . بنابراین در مداخلات و اعمال جراحی وسیعی در حوزه های ارتوپدی، جراحی اعصاب، دندانپزشکی، پریودنتولوژی، جراحی دهان، فک و صورت، گوش و حلق و بینی، پلاستیک ترمیمی و …. می توان از این محصولات استفاده کرد.
ضخامت و ابعاد مورد نیاز بیمار می بایست توسط  جراح انتخاب گردیده و حتی در صورت خاص  بودن  و عدم قرار گیری در سبد محصولات،  جراح می تواند مشخصات محصولات مورد نیاز خود را به شرکت همانند ساز بافت کیش سفارش دهد.
به بالای صفحه بردن